ALANIN TARİFİ
Halkla İlişkiler ve Tanıtım Bölümü, kurumların, şirketlerin ve bireylerin, gerek kamu, özel sektör ve medya ile, gerekse kendi içlerinde yürüttüğü iletişim süreçlerinin stratejik olarak yönetilmesini kapsayan bir eğitim programıdır.
İletişimin çok kanallı ve geleneksel medya yerine dijital ortamlarda gerçekleştiği günümüzde stratejik iletişime yapılan vurgu artmaktadır. Halkla İlişkiler uzmanlarının da iletişim stratejistleri olarak çalışma alanları genişlemektedir ve uzmanlıklarının önemi her geçen gün artmaktadır.
Programımız dünyada halkla ilişkilerin gittiği nokta ve disiplinin yeni açılımları ile bağlantılı olarak kendini yenilemekte ve küresel bağlamdaki gelişimleri eğitim programına yansıtmaktadır. Halkla İlişkiler ve Tanıtım Bölümü, bilgi ve medya çağı olarak adlandırılan çağdaş dünyada, hızla değişen iletişim ortamlarına, gelişen teknolojilere, iletişim yöntemlerine ve iletişim süreçlerine bir bütün olarak yaklaşan bir halkla ilişkiler anlayışına sahiptir.
KHAS FARKI
Üniversitemizde yürütülen Proje Tabanlı Yeni Eğitim Modeli kapsamında, programımızdaki derslerin tamamı öğrencilerimizin gerçek şirketlerle çalışarak gerçek zamanlı projeler üretebilecekleri bir eğitim modeline dönüştürülmüştür.
Bölümümüz uluslararası saygın üniversitelerde öğrenim görmüş akademisyenler ile sektördeki uzmanlardan oluşan güçlü bir kadroyla faaliyet göstermektedir. Öğrenciler, etkin bir danışmanlık sistemi ile Kurumsal İletişim, Siyasal İletişim ve Dijital İletişim alt alanlarından birine yönlendirilmektedir.
LABORATUVAR İMKANI
Bölümün Pr Atölyesi, Halkla İlişkiler Kulübü ve Koordinatörü vardır. 2022 - 23 dönemi itibariyle atölye PrLab olarak yeniden konumlanmıştır. Öğrencilerimizin halkla ilişkilerin uygulamalı alanlarında deneyim kazanmasını amaçlayan laboratuvar içerisinde metin yazımı, sosyal sorumluluk fikirleri geliştirme, iletişim kampanyası tasarlama, içerik oluşturma, dijital pazarlama, web sitesi tasarımı gibi birçok konuda öğrencilere eğitimler verilmekte ve alanla ilgili yarışmalardaki katılımlarına destek sağlanmaktadır. Sektörle gerçek zamanlı iş geliştirme imkanı bulunan PrLab, öğrencilerin portfolyo oluşturmalarında varlık gösterir ve onları staj/iş fırsatı ile buluştur.
PrTalks Buluşmaları
Bölümümüzde öğrencilerin sektörün seçkin isimleriyle buluşmalarını sağlayacak “PR Talks” etkinlikleri düzenlemektedir. Böylece öğrencilerimizin okudukları alanla ilgili gelişmeler konusunda bilgilendirilmeleri, profesyonellerle tanışmaları ve yeni fırsatlardan haberdar olmaları sağlanmaktadır.
Yurt Dışı Anlaşmaları
Üniversitemizin Erasmus programı kapsamında 20’yi aşkın Avrupa ülkesindeki 106 üniversite ile Erasmus ikili anlaşması mevcuttur. Erasmus programı kapsamında Avrupa Birliği program ülkeleri dışındaki ortak ülkelerden 6 ülke ve 9 üniversite ile anlaşmamız mevcuttur. Değişim Programları çerçevesinde ise tüm dünyada 17 ülkeden 32 üniversite ile anlaşmamız bulunmaktadır. Anlaşmalı olduğumuz bu üniversitelerden bazıları Güney Kore, Çin, ABD, Kanada, Hindistan ve Brezilya’da yer almaktadır.
Mezunlarımız
Halkla İlişkiler ve Tanıtım Bölümü, kurumlar, paydaşları ve hedef kitleleri arasındaki ilişkiyi yetkin biçimde analiz ederek iletişim kampanyaları tasarlayan ve uygulayan halkla ilişkiler profesyonelleri yetiştirmektedir. Mezunlarımız, eğitimleri süresince edindikleri analitik düşünme ve problem çözme yetenekleriyle, halkla ilişkiler anlayışının gerekliliklerini başarıyla yerine getirmektedir. Bölümümüzden mezun olan öğrencilerin oldukça geniş bir çalışma alanı bulunmaktadır.
Öğrencilerimiz mezun olduklarında, halkla ilişkiler veya reklam ajanslarında, çeşitli sektörlerde faaliyet gösteren kurumların kurumsal iletişim ve pazarlama departmanlarında, sivil toplum örgütlerinde, siyasal kurum ve kuruluşlarda, kamu sektöründe, çeşitli medya kuruluşlarında, araştırmacı, uygulamacı, yönetici ve iletişim uzmanı olarak görev alabilirler.
- Alihan Ünal, Pazarlama İletişimi Uzmanı / Monster Notebook
- Birkan Kaya, Dijital Pazarlama Asistanı / Teknasyon
- İrem Özkuzey, Dijital Pazarlama Uzmanı / Accenture İrlanda
- Burak Kaya, Kurumsal İletişim Uzmanı / Bayer
- Şevval İdil Ecevit, Müşteri Geliştirme Uzmanı / PepsiCo
- Dilek Öztürk, Mondi Group ThinkBox Manager
- Eda Özgür, Dijital Pazarlama Uzman Yardımcısı / Teknasyon
- Yağmur Çoban, Dijital Pazarlama Yardımcısı / Teknasyon
- İpek Uzunarslan, SP Ofis Sorumlusu / IDP Education
- Emre Meriç, Araştırma Görevlisi / İstanbul Bilgi Üniversitesi
- Zindan Çakıcı, Araştırma Görevlisi / Üsküdar Üniversitesi